فایل کامل پاورپوینت ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار رشته تربیت بدنی

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات پاورپوینت ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار را مطالعه نمایید.

دانلود پاورپوینت ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار بررسی ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار پاورپوینت جامع و کامل ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار کاملترین پاورپوینت ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار پکیج پاورپوینت ارگونومی د

فرمت فایل: ppt

تعداد صفحات: 25

حجم فایل: 1.082 مگا بایت

قسمتی از محتوای فایل:

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 25 صفحه

ارگونومی در حمل دستی بار و اختلالات اسكلتی و عضلانی ناشی از كار شانه درد شانه درد عواملی که باعث بروز شانه درد میشوند عبارتند از:

1-انجام كار تكراری درارتفاع بالاتر از سر و شانه

2-وارد آوردن نیرو و انجام كار، زمانی كه بازو و دستها
كاملا از بدن دور شده و فاصله گرفته

3-بلند كردن بارهای سنگین به دفعات زیاد در زمان طولانی كمر درد چكیده ای در مورد كمر درد با توجه به اینكه یكی از شایعترین بیماریهای شغلی بیماریهای عضلانی اسكلتی است و از بین این گروه از بیماریها كمر درد شایعترین می باشد لذا پرداختن به این بیماری از چند نظر ارزشمند می باشد از جمله:
كمر درد باعث غیبت از كار و بدنبال آن كاهش بهره وری شده
كمر درد باعث تحمیل هزینه اضافی جهت تشخیص و درمان
كمر درد باعث ناتوانی فرد در انجام کارهامی شود. ریسك فاكتورهای آسیب به كمر ریسك فاكتورهای حاد
بیشتر عوامل تروماتیك بوده مانند لیز خوردن، لغزیدن، افتادن، تصادف،زندگی بی تحرك كه گاهی مجبور به جابجائی اجسام باشیم. فشارهای سنگین روی كمر،روش نامناسب حمل اجسام
ریسك فاكتورهای مزمن
داشتن وضعیت نامناسب ستون فقرات هنگام كار، انجام نامناسب حمل اجسام كه همراه با جابجائی مكرر باشد بعلاوه سابقه ژنتیكی و تطابق فیزیكی فرد كه بتواند روی سلامت ستون فقرات اثر بگذارد راههای كاهش ریسك فاكتورهای كمر درد اصلاح شرایط جابجائی اجسام
خوداری از قرار دادن اجسام در ارتفاعات خیلی بالا و خیلی پایین
كاهش وزن و اندازه اجسام
گذاشتن دسته برای اجسام
حذف حركات چرخشی و خم شدن به هنگام جابجائی اجسام
در صورت لزوم استفاده از جابجا كنند ه های مكانیكی
رعایت اصول جابجائی اجسام (بلند كردن)
نزدیك كردن جسم به بدن تا حد امكان
خم كردن زانوها حفظ انحنای كمر هنگام جابجائی
خوداری از چرخش و خم شدن به اطراف هنگام جابجائی
خوداری از حركات جهشی و سریع هنگام جابجائی اجسام
استفاده از كمك كننده های مكانیكی برای جابجائی اجسام سنگین یا حجیم
كاهش ریسك فاكتورهای كمر درد در خانه
نگهداری ستون فقرات در وضعیت نرمال در هنگام انجام كارهای شخصی مانند ریش تراشیدن، مسواك زدن، حمام بچه ، تعمیر ماشین، بیل زدن باغچه و غیره
رعایت اصول جابجائی اجسام،استفاده از كمك كنند مكانیكی، كمك از افراد دیگر برای جابجائی اجسام
بلند کردن صحیح بار اگر کمی فکر کنید می توانید کمرتان را نجات دهید نزدیک به بار بایستید زانوهایتان را خم کنید (کمرتان راست ) اجازه دهید نیروی پاهایتان ، بار را بلند کند برای بلند کردن اشیاء سنگین یا اشیائی که شکل نامناسب دارند درخواست کمک کنید از تجهیزات موجود برای بلند کردن و جابجایی بار استفاده کنید قبل از بلند کردن بار در مورد نحوه بلند کردن و جابجایی آن فکر کنید آیا می دانید در اثر بلند کردن بار چه نیروی به کمر شما وارد می شود ؟
فرض کنید کمر شما یک الاکلنگ است و تکیه گاه آن در وسط قرار دارد .
در این صورت برای بلند کردن یک شئ 10 پوندی در طرف دیگر الاکلنگ فقط 10 پوند نیرو لازم است . کمر شما همانند تکیه گاه الاکلنگ عمل می کند با نسبت 10 به 1 .
یعنی برداشتن یک شئ 10 پوندی فشاری در حدود 100 پوند بر کمر وارد می کند .
اگر شما تکیه گاه را به یک طرف حرکت دهید ، نیروی بیشتری برای بلند کردن همان بار نیاز است . حال اگر شما میانگین وزن بالا تنه خود ( 105 پوند ) را در نظر بگیرید ، بلند کردن شئ 10 پوندی فشاری در حدود 1150 پوند بر کمرتان وارد خواهد کرد . غلط صحیح نحوه صحیح بلند كردن بار
زانو هایتان را خم كنید نه كمرتان را .
این كار باعث می شود شما بار را با نیروی پاهایتان بلند كنید نه نیروی كمر.
نحوه صحیح بلند كردن بار
بار را بغل كنید.
تا حد ممكن بار را به بدنتان نزدیك كنید و به تدریج پاهایتان را صاف كنید تا به حالت ایستاده در آئید.

مطلب مفید دیگر:  فایل کامل دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل دوی با مانع رشته تربیت بدنی

نحوه صحیح بلند كردن بار از چرخش بدن خود داری كنید.
چرخش بدن باعث می شود بار بیشتری بر كمر وارد شود و منجر به صدمه جدی شود.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل بوده و پس از دانلود، فایل کامل آنرا دریافت می کنید.

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *