فایل کامل پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته رشته پاورپوینت

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته را مطالعه نمایید.

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته بررسی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پاورپوینت جامع و کامل مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته کاملترین پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پکیج پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته تحقیق مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت فایل: ppt

تعداد صفحات: 22

حجم فایل: 873 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل:

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته 1 رفتار سازمانی پیشرفته عنوان فصل ها
————————————————-

ساختار سازمانی 2 ساختار سازمانی چیست ؟
چینش واحد های مختلف سازمانی جهت پیشبرد اهداف سازمانی
هدف این فصل :
تاثیر انواع ساختارهای سازمانی روی رفتار و نگرش كاركنان
شش عامل مورد مطالعه در ساختار سازمانی به این شرح می باشند
1- تقسیم كار 2- گروهبندی 3- زنجیره فرماندهی
4- حوزه كنترل 5- تمركز 6- رسمیت
3 تقسیم كار :
خورد كردن یك واحد كاری به اجزاء متعدد و سپردن هركدام از آنها به یك نفر كه دارای مزایای زیر می باشد: افزایش مهارت كاركنان در همان كار خاص (افزایش سرعت و بهره وری)
استفاده بهینه از منابع سازمانی
(كاركنان كم مهارت كارهای ساده حقوق كم)
كم شدن دوره های آموزشی كاهش هزینه های سازمان
4 افزایش بیش از حد تقسیم كار دارای معایب زیر می باشد
خستگی
كسالت و كاهش تولید
تنش
جابجایی
راه حل : گسترش دامنه شغلی و تمركز به وی‍‍ژ‍گی های شغل به وسیله استفاده از افراد در تیمهای مختلف كاری 5 2- گروهبندی : انواع تقسیم بندی دوایر سازمانی
1- 2 وظیفه ای : گروهبندی سازمان به وسیله وظایف خاصی كه هر قسمت انجام می دهد مانند: دایره حیابداری ، دایره مهندسی ،‌ دایره R&d و غیره
2 -2 نوع محصول : گروهبندی دوایر سازمانی برحسب نوع محصولی كه در هر دایره تولید می شود
مانند گروه تولید خودروی سبك ، نیمه سبك و سنگین در یك شركت تولید خودرو
3- 2 منطقه جغرافیایی: مخصوص سازمانهای بزرگ : هرواحد مستقر در یك منطقه جغرافیایی كوچك شده سازمان اصلی است
6 4- 2 فرایندهای تولید : هر دایره به یك فرایند از كل فرایندی كه توسط سازمان انجام می شود اختصاص دارد مانند واحد مواد اولیه ،‌تولید و فروش در یك شركت تولیدی
5- 2 نوع مشتری : گاهی برخی از شركتها دوایر سازمانی خود را برحسب نوع مشتری تقسیم بندی می كنند مانند دایره عمده فروشی ، خرده فروشی ‌،مشتریان دولتی ، مشتریان ویژه و غیره
ممكن است یك سازمان از چند روش گروهبندی بطور همزمان استفاده كند مثل تقسیم بندی براساس مناطق جغرافیایی و در هر منطقه تقسیم بندی وظیفه ای
7 در دهه اخیر( از دهه 1990 ) دو روش زیر مورد توجه قرار گرفته است :
1- انواع مشتری ها : جهت شناخت بهتر نیازها و تغییر سلایق
2- گروهبندی برحسب وظیفه و تشكیل تیم ها با ساختارهای ماتریسی كه كارها به صورت پروژه ای انجام شده و كلیه مراحل تكمیل پروژه در یك تیم با گروههای مختلف انجام می شود
زنجیره فرماندهی : به ساختار سلسله مراتب سازمانی و میزان اختیارات آنها اشاره دارد
1-اختیارات سازمانی : حقوق و اختیاراتی كه به یك فرد هنگام احراز یك پست سازمانی داده میشود مباحث مهم
2- وحدت فرماندهی : هرفرد یك رییس دارد و تنها به یك رئیس گزارش می دهد
8 در سازمانهای نوین به علت وجود ساختارهای تیمی و پروژه ای و گسترش IT در سطح سازمان مباحث مربوط به وحدت فرمانده ای و زنجیره فرماندهی اهمیت كمتری پیدا می كنند
حوزه كنترل : تعداد افرادی كه هر سطح مدیریت كنترل می كند
مزایای زیاد بودن حیطه كنترل
1- كاهش تعداد مدیران كاهش هزینه
2 – افزایش آزادی عمل كاركنان
3- ارتباطات آسان انجام سریعتر كارها
4- افزایش انعطاف پذیری سازمان


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل بوده و پس از دانلود، فایل کامل آنرا دریافت می کنید.

جعبه دانلود

برای خرید و دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *